Comença “Som La Marina?”

Comença “Som La Marina?”

El centre cívic Casa del Rellotge segueix desenvolupant el seu projecte de divulgació de la memòria històrica dels barris de La Marina. Ara fa un pas més enllà i proposa mirar cap al futur d’aquests barris.

En el context del projecte europeu Euler i amb la col·laboració de Trànsit Projectes, s’ofereix un espai de treball comunitari i territorial anomenat ‘Som La Marina’, posant la participació horitzontal i el treball en xarxa al servei de la creativitat local.

Consisteix en un projecte de formació cultural comunitària de documentació, guionatge i producció d’un vídeo que expressi les vivències, les visions i el futur de les veïnes i veïns del barri.

És un taller obert a la participació de totes les entitats, veïns i veïnes del barri.

La primera part del taller tindrà lloc, a la Casa del Rellotge, cada dimarts de l’octubre al desembre, en horari de 18 a 20h. Aquesta primera part tindrà dos vessants. Per una banda, la definició dels continguts que nodriran aquest vídeo i per altra, l’adquisició dels coneixements tècnics audiovisuals per poder portar-ne a terme. Aquests enfocaments es treballaran mitjançant dinàmiques participatives que portin al debat i a la reflexió, posada en comú de coneixements i competències, participació de projectes i professionals convidats, visionament de vídeos, sortides i rutes pel barri, etc.

La segona part, es realitzarà del gener al març del 2017. Durant aquest període es gravarà el vídeo.

Programa de les sessions del mes d’octubre

Sessió 1 (4 octubre)

  • Benvinguda i cohesió grupal
  • El treball sociocultural als barris de Barcelona (a càrrec de la Carme de la Flor, cap d’equipaments a Trànsit Projectes)
  • Dinàmica: Mapa visual – el triangle del projecte (vivències, mirades i futur)
  • Marc de treball (treball col·laboratiu, cocreació, art comunitari, autoetnografia, visual thinking)
  • Dinàmica: World Cafe (objectius, temàtiques i formats)

Sessió 2 (11 octubre)

  • Memòria i patrimoni. Les persones. La identitat del barri (a càrrec del Julio Baños, cronista i fill del barri)
  • Presentació del projecte Desdelamina.tv

Sessió 3 (18 octubre)

  • Dinàmica: Cartografia col·lectiva – el nostre mapa de La Marina (amb la participació de l’Associació d’Artistes Marina-Montjuïc)

Sessió 4 (25 octubre)

  • Ruta d’històries personals al barri de La Marina

 

Inscripcions gratuïtes i més informació a la Casa del Rellotge.

No fan falta coneixements previs de vídeo.

Projecte cofinançat per ERASMUS+

On: Casa del Rellotge
Adreça: Pg Zona Franca 116, interior (Jardins de Can Farrero)

Inici d’inscripció: 02/09/2016
Fi d’inscripció: 30/11/2016

Telèfon: 934322489
Email: informacio@casadelrellotge.net

Leave a Comment

Your email address will not be published.